سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

به‌دنبال افزایش قیمت شیر خام در ۲هفته قبل با تأیید وزیر جهاد کشاورزی، قیمت فراورده‌های لبنی هم افزایش یافت و طبق اعلام انجمن صنایع فراورده‌های لبنی، قیمت تمام فراورده‌های لبنی به میزان ۱۴درصد رشد خواهد کرد.

لبنیات

به ‌گزارش همشهری آنلاین، به‌دنبال افزایش قیمت شیر خام در ۲هفته قبل با تأیید وزیر جهاد کشاورزی، قیمت فراورده‌های لبنی هم افزایش یافت و طبق اعلام انجمن صنایع فراورده‌های لبنی، قیمت تمام فراورده‌های لبنی به میزان ۱۴درصد رشد خواهد کرد. علاوه بر این ۱۴درصد، شرکت‌های لبنی پیش از این نیز قیمت محصولات خود را ۱۶درصد افزایش داده بودند.

چالش‌های بزرگ قیمت‌گذاری دستوری در طول سال‌های گذشته بسیاری از صنایع را دچار مشکل کرده و منجر شده قیمت تمام‌شده تولید در بسیاری از محصولات متناسب با قیمت فروش آن نباشد و این موضوع مشکلات مالی زیادی برای تولیدکننده‌ها به ‌وجود آورده است. یکی از صنایعی که در طول سال‌های گذشته با افزایش هزینه‌های تمام‌شده تولید مواجه شده بود دامداران و تولیدکننده‌های محصولات لبنی بودند.

بر همین اساس از ابتدای سال ‌جاری نشست‌هایی برای تعیین تکلیف قیمت شیر و فراورده‌های لبنی برگزار و در نهایت مقرر شد قیمت شیر خام ۲۰درصد افزایش یابد.

افزایش قیمت فراورده‌های لبنی

حالا در تازه‌ترین رویداد و به‌دنبال افزایش قیمت شیر، دیروز قیمت فراورده‌های لبنی نیز تحت ‌تأثیر افزایش قیمت شیر به‌عنوان محصول اولیه تولید محصولات لبنی افزایش یافت.

بر همین اساس روز گذشته رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی در نامه‌ای به معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای مصرفی اعلام کرد در پی قیمت شیر خام در تاریخ هفتم مهرماه، قیمت تمام فراورده‌های لبنی به میزان ۱۴درصد افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت ۱۴درصدی در شرایطی انجام می‌شود که به زعم تولیدکننده‌های فراورده‌های لبنی، این میزان افزایش قیمت نمی‌تواند هزینه رشد ۲۰درصدی قیمت شیر را جبران کند. این موضوعی است که به‌ نظر می‌رسد تولیدکننده‌های محصولات لبنی نیز خیلی از آن راضی نباشند، اما تاکنون در این‌ باره اظهارنظری نکرده‌اند.

پیش از این، علی احسان‌ظفری، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه فراورده‌های لبنی گفته بود افزایش قیمت به‌ هیچ‌ وجه به سود ما نیست. با افزایش قیمت، میزان مصرف و تولید کاهش پیدا می‌کند و شرکت‌های تولیدکننده متضرر می‌شوند. راه جلوگیری از کاهش مصرف فراورده‌های لبنی در زندگی مردم اختصاص یارانه به این حوزه است.

کد خبر 888678
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha